zoeken
Lettertype: A A A

DigIcare <zet hier je rayon naam>

September 2014

Word jij het nieuwe gezicht van Icare?

Afbeelding: shutterstock_39734485

Er gaat van alles veranderen in de thuiszorg. Dat heeft gevolgen voor de invulling van jullie werk als verpleegkundige of verzorgende, maar ook voor hoe we ons als organisatie naar buiten toe willen laten zien. Voorheen gebruikten we op onze folders en in onze advertenties vaak de afbeelding die je hiernaast ziet. Die afbeelding vinden we niet meer passend en ook collega thuiszorgorganisaties maken wel eens gebruik van hetzelfde beeld.

 

Een nieuwe tijd, een nieuwe uitstraling
Hoog tijd voor een nieuwe afbeelding en daarvoor willen we iets unieks en we willen niet langer gebruik maken van beelden die iedereen kan aanschaffen. Het lijkt ons mooi en passend bij de nieuwe tijd om foto's te gebruiken van echte verzorgenden en verpleegkundigen. Van jullie dus! En daarom willen we jullie vragen: Worden jullie onze ambassadeurs?

 

Wat is precies de bedoeling?
Aankomend najaar willen we een fotoshoot organiseren. We willen er een gezellige dag van maken, inclusief visagie. De foto's worden gemaakt door een professionele fotograaf. We zijn op zoek naar meerdere verpleegkundigen en verzorgenden, zodat we verschillende foto's hebben om te gebruiken in onze folders/advertenties. Denk nu niet dat je fotomodel moet zijn om mee te kunnen doen, want we zijn juist op zoek naar zorgmedewerkers van alle leeftijden, zowel mannen als vrouwen. Lijkt het je leuk? Je kunt je opgeven door dit formulier in te vullen.

 

We hopen op veel enthousiaste reacties!
Hartelijke groet, team MarCom

Beste collega's,

[schrijf hier het voorwoord/de inleiding]

PR-training voor succesvolle wijkteams

Afbeelding: Screenshot 2014-02-26 14.57.35

Eén van de rollen die iemand in een succesvol wijkteam kan vervullen is de rol van PR-verantwoordelijke. Misschien dat jij die rol hebt gekregen en nu denkt: tja, wat wordt er eigenlijk van mij verwacht? In dat geval is de training PR voor succesvolle wijkteam precies iets voor jou.

 

Het communicatieteam heeft een aantal middelen ontwikkeld om je te helpen om je rol goed te kunnen invullen. Ook voor het maken van een PR plan hebben we een handige checklist beschikbaar. Het hele verhaal over PR (wat kan ik doen, wat is er beschikbaar, hoe moet ik dat doen) hebben we voor je samengevat in een training.

 

De trainingen beginnen om 15.00 uur en duren ongeveer een uur. De training wordt gegeven door de communicatiemedewerker van jouw rayon:

  • TIJZ, Flevoland, Veluwe Noord en Zuid: Marije Zomerdijk
  • Noordoost, Noordwest en Centraal Drenthe: Anneke Wösten
  • Zuidoost en Zuidwest Drenthe: Eline Wagteveld

We hopen veel collega's te ontmoeten op de PR-trainingen. Bekijk de data en meld je snel aan door op deze link te klikken. Na aanmelding krijg je automatisch een bevestiging van jouw aanmelding in je mailbox.

Hartelijke groet,
Team MarCom

Maak eenvoudig een teamkalender voor je klanten

Afbeelding: Kalendervoorbeeld

Vorig jaar hebben 95 teams hun klanten blij gemaakt met een omlegweekkalender. Natuurlijk willen we dit jaar nog meer teams enthousiasmeren om een kalender te maken. Klanten vinden het heel leuk om een foto van hun team met de bijbehorende contactgegevens te hebben. De kalender is heel praktisch, hij biedt ruimte om per dag afspraken te noteren, je kunt makkelijk afspraken in voorgaande weken weer terug vinden en je bent het hele jaar door onder de aandacht bij je klanten.

 

Kosten
Minimale oplage van 25 stuks.
Per stuk kosten ze € 1
+ voor de gehele bestelling eenmalig € 25 drukkosten
Prijzen zijn excl. btw.
Overleg met de budgetverantwoordelijke van je team of hier financieel ruimte voor is.

 

Bestellen
Graag nodigen wij jullie van harte uit om een teamkalender te maken voor jullie klanten. Dit kan heel eenvoudig. Maak een foto van jullie team, vul het bestelformulier voor 1 oktober in en upload de foto. Je krijgt van de kalender een drukproef te zien in week 41 of 42.
Klik hier om naar het bestelformulier te gaan.

 

Levering
Levering zal uiterlijk 1 december zijn mits voor 1 oktober besteld. In verband met hoge verzendkosten is er dit jaar voor gekozen om de kalenders op één locatie in elk rayon te bezorgen. Meestal woont, werkt of overlegt wel iemand van het team op of bij deze hoofdlocaties, zodat hij/zij de kalenders dan mee kan nemen.

Nieuw! De servicedesk Personeels- en Salarisadministratie

Eén loket voor jouw vragen
Eén telefoonnummer voor al jouw vragen over de personeels- en salarisadministratie, HRSS, Youforce self service, Beaufort, Verzuimsignaal en Digitale Personeelsdossiers. Vanaf 1 september kun je hiervoor bellen met de servicedesk PSA: (088) 38 33 020. Je kunt je vragen ook mailen naar: ServicedeskPSA@espria.nl

 

Wat zijn de voordelen voor jou?

  • Eén contactpunt voor al je vragen over personeels- en salarisadministratie.
  • Snelle beantwoording van je vragen.
  • Gegarandeerde bereikbaarheid op werkdagen tussen 08.30 uur en 17.00 uur.

De afdeling PSA
De afdeling PSA maakt deel uit van het SSC Espria en verzorgt de personeels- en salarisadministratie voor alle werkmaatschappijen die onder Espria vallen. Benieuwd waar PSA zich allemaal mee bezig houdt? Neem snel een kijkje op de intranetpagina en klik hier.

Icare Ledenvereniging en Icare Verpleging en Verzorging bundelen krachten

Goed voorbeeld: acute zorg

 

Uit de praktijk:
Jeanet Bos is verpleegkundige in de wijk (regio Veluwe) en biedt o.a. zorg aan de familie Jansen*:

 

‘Meneer Jansen is al lange tijd klant bij Icare en krijgt vier keer per dag zorg van ons. Hij heeft in het verleden enkele beroertes en een hartinfarct gehad. Daardoor is hij lichamelijk zwak en laat zijn korte termijngeheugen hem in de steek. Hij ligt veel op bed, zit in de stoel, leest de krant, kijkt televisie of slaapt wat. Maar bij alles wat hij doet heeft hij ondersteuning nodig. Zijn vrouw is flink en helpt waar nodig, ook al heeft ze vaak hevige rugpijn.

 

Het is zondagmiddag als haar rugklachten ineens zo heftig worden dat ze bijna niets meer kan. De hulp aan haar man en het huishouden worden haar teveel. Ik moet op zoek naar een oplossing om ze te helpen in deze vervelende situatie en denk aan de ‘bijdehand gids’ van Icare Ledenvereniging. Daarin staat het totale aanbod, waaronder ‘acute zorg’. De familie Jansen is lid van de ledenvereniging en kan hier (gratis) gebruik van maken.

 

Via de zorgcentrale vraag ik die middag nog acute zorg aan. Maandagochtend bel ik direct met Icare Ledenvereniging. Omdat de zorgcentrale met de ledenvereniging gebeld heeft, zijn ze al op de hoogte. Wat fijn! Ik licht de situatie kort toe en laat de gegevens van het echtpaar achter. Icare Ledenvereniging regelt de rest. Zij nemen contact op met mevrouw Jansen om afspraken te maken over de in te zetten hulp. Het mooie hieraan is dat de in te zetten uren en op welk deel van de dag dat gebeurt, altijd in overleg gaat met de zorgvrager.

 

De volgende dag krijgt de familie Jansen al huishoudelijke ondersteuning. De hulpverlener kookt en doet, naast de dagelijkse huishoudelijke taken, allerlei achterstallige klusjes. Icare VenV geeft de reguliere zorg. Zo kan mevrouw Jansen even op adem komen en herstellen van haar rugklachten.

 

Het is fijn en rustgevend wanneer er in dringende situaties direct hulp achter de hand is, zoals acute zorg via Icare Ledenvereniging. De hulp is van korte duur, maar je hebt voldoende tijd na te denken over structurele oplossingen. Belangrijk is dat de klant of, zoals in dit geval, de mantelzorger goed wordt geholpen en ontlast wordt van haar dagelijkse zorgtaken.‘

 

Acute zorg
In een crisissituatie kunnen leden dag en nacht een beroep doen op acute zorg. De zorgcentrale bekijkt of het om een crisissituatie gaat. De zorg wordt binnen 48 uur geregeld. Acute zorg kan bestaan uit verpleging en verzorging in combinatie met hulp bij het huishouden. Indien nodig kan er een oppas geregeld worden voor de kinderen of aanwezigheid bij een demente oudere. Acute zorg wordt maximaal 1 keer per 12 maanden (bij dezelfde diagnose), 30 uur gegeven. Verdeeld over een maximum van vijf aaneengesloten etmalen. Minimaal 3 en maximaal 6 uur per etmaal.

 

Wil je meer weten over acute zorg? Of over andere producten en diensten van Icare Ledenvereniging? Neem dan contact op met de accountmanager in jouw regio, klik hier voor haar gegevens of bel met het servicecenter van de ledenvereniging via 0900 41 42 434 (€ 0,20 per gesprek)

 

* om privacyredenen is dit niet de echte naam van de klant

Colofon

Deze nieuwsbrief is een uitgave van Icare V&V rayon <eigen rayon naam> en wordt verspreid onder alle medewerkers uit dit rayon.

 

Redactie: <vul redactieleden in>

Kopij voor de volgende nieuwsbrief dient uiterlijk <datum> binnen te zijn bij de redactie. Dat kan per mail via <vul e-mail in> of via je teamcoach.

Volgende uitgave <datum>